O NAS

Nigdy nie jesteś zbyt duży, zbyt mały, zbyt zajęty, żeby uczynić czyjś dzień lepszym.

Praktykologia to swoisty pakt edukacyjny pomiędzy biznesem, a edukacją dzieci i młodzieży. Działalność społeczną opieramy głównie na rozbudzaniu dziecięcej ciekawości i upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji. Dzięki różnorodnym programom chcemy docierać do jak największej grupy dzieci i młodzieży rocznie i pomagać w budowaniu ich lepszej przyszłości.

Ten thousand people, maybe more 

Nasza Misja

Zwiększamy szanse dzieci i młodzieży na odniesienie sukcesu w dorosłym życiu, poprzez kształtowanie w nich postaw przedsiębiorczości.

Naszym celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w przygotowaniu do życia oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów osobistych i zawodowych. Programy Praktykologii pomagają młodym ludziom określać własne cele i marzenia, budować i wzmacniać poczucie własnej wartości. Ponadto pomagają wejść na rynek pracy, uczą przedsiębiorczości, a także poruszania się w świecie prawa i finansów. 

Wierzymy, że każdy młody człowiek powinien mieć takie same szanse, niezależnie od tego gdzie mieszka, z jakiego środowiska pochodzi i jaki ma status finansowy. Uważamy, że sama wiedza nie wystarczy, dlatego chcemy wspierać system edukacji i dzielić się z dziećmi i młodzieżą naszymi kompetencjami i wieloletnim doświadczeniem. 

nastolatki

Wartości

  • rozwój młodzieży począwszy od sukcesu w życiu osobistym
  • wsparcie praktyków
  • odpowiedzialność
  • równość szans
  • kreatywność i przedsiębiorczość

 

Działalność społeczną opieramy głównie na rozbudzeniu dziecięcej ciekawości i upowszechnianiu nowoczesnych metod edukacji. Dzięki różnorodnym programom chcemy docierać do jak największej grupy dzieci rocznie i pomagać w budowaniu ich lepszej przyszłości. Stawiamy na rozwój kompetencji społecznych, emocjonalnych, poznawczych oraz technologicznych m.in.:

  • zdolności do empatii, szacunku, współpracy, 
  • autentyczności,
  • umiejętności ustalania własnych wartości i przekonań,          
  • umiejętności budowania relacji,
  • umiejętności zarządzania emocjami,
  • umiejętności organizowania pracy sobie i  innym – motywowania i przywództwa,
  • umiejętności negocjowania – ustalania wspólnych reguł i wartości,
  • kreatywności, związanej z szukaniem nieszablonowych rozwiązań,
  • zarządzania emocjami i asertywności,
  • umiejętności dobrego komunikowania się – jasnego formułowania myśli,
  • umiejętności prezentacji i autoprezentacji,
  • umiejętności rozwiązywania problemów,
  • samoświadomości i poczucia sprawiedliwości
  • potrzeby i umiejętności ciągłego uczenia się i dostosowywania do realiów zmieniającego się świata.

Postawa przedsiębiorcza

Tym, co daje napęd do życia i ułatwia człowiekowi kształtowanie środowiska społecznego zgodnie z obranymi przez niego celami, jest postawa zwana potocznie przedsiębiorczą. Przejawia się ona inicjatywą w podejmowaniu różnorodnych działań, twórczym podejściem do otaczającej rzeczywistości oraz zdolnością do samodzielnego dbania o zaspokojenie własnych potrzeb.

Kształtowanie postawy przedsiębiorczej ma ogromne znaczenie w rozwoju i edukacji młodego pokolenia. Dzięki pozyskaniu kompetencji bezpośrednio z nią związanych mogą nie tylko osobiście się rozwijać, ale też być aktywnymi obywatelami i uczestnikami życia społecznego. Z całą pewnością będzie miało to pozytywny wpływ na ich przyszłe funkcjonowanie zarówno w życiu osobistym jak i na rynku pracy – czy to w roli osób zatrudnionych, czy też przedsiębiorców. 

Na postawę przedsiębiorczą składa się wiele umiejętności i cech, których rozwój mogą wspomóc różnego typu aktywności podejmowane przez dzieci w szkole i poza nią. Można do nich zaliczyć:

  • Kreatywność, która związana jest z szukaniem nieszablonowych rozwiązań czy umiejętnością rozwiązywania problemów. Wymaga ona sprawnego łączenia ze sobą informacji, które zdobywamy z różnych źródeł, w ramach różnych dziedzin życia. Taki sposób myślenia pozwala na rozwiązywanie problemów, radzenie sobie z nietypowymi sytuacjami, czy nawet zmienianie niepowodzeń w sukces.
  • Odwagę związaną z umiejętnością podejmowania własnej inicjatywy, przewodzenia w grupie czy też przedstawiania i wdrażania odpowiednich dla swojego otoczenia rozwiązań – w skali szkoły mogą być to np. obchody szkolnego Dnia Wiosny, a w skali biznesu wprowadzenia nowej strategii w zarządzaniu firmą;
  • Asertywność i empatię, które pozwolą na efektywną pracę w grupie – pierwsza z tych cech pozwala na wyrażanie własnych opinii i wdrażanie własnych działań w życie, druga na zrozumienie grupy, w której funkcjonujemy i możliwość oddziaływania na nią. Połączenie obu tych cech pozwala nie tylko na tworzenie postawy przedsiębiorczej, ale i liderskiej.


Jako twórczynie Praktykologii wierzymy, że interdyscyplinarny rozwój oraz wsparcie różnych środowisk dają młodym ludziom szansę na poprawę jakości ich życia.